I Edycja turnieju transmutacyjnego składała się z 3 zadań/etapów. Coś na pierwowzór turnieju trójmagicznego. Tyle, że dotyczyła tylko i wyłącznie jednego przedmiotu. W pierwszym etapie brały udział 2 szkoły: Szkoła Magii i Czarodziejstwa Winsford i Instytut Magii Knighton.
W pierwszym zadaniu reprezentanci szkoły mieli klimatyczną wyprawę, podczas której wykonywali różne wyzwania z transmutacji.
Drugie zadanie polegało na tym, by przebrnąć przez labirynt. W nim trzeba było “postawić na swoje szczęście” i zmierzyć się z różnymi pytaniami i wyzwaniami. Tutaj brało udział więcej osób, gdyż chętni zostali przydzieleni do grup, został przydzielony kapitan i on mówił jak poruszał się pionek na planszy.
Jakby ktoś był ciekawy tak wyglądała plansza: [LINK]
1.Uczestnik ma tylko jeden rzut.
2.Gdy dwóch graczy stanie na jednym polu, będą musieli odpowiedzieć na czas na zadane pytanie. Osoba która pierwsza poprawnie odpowie na pytanie losuje nagrodę.
3.Po wylosowaniu liczby podajemy kierunek, w którym mamy się udać (np. po wylosowaniu liczby 3 podajemy: prawo,lewo,prosto. )Nie ma możliwości cofnięcia się do tyłu.
4.Gdy trafimy na polu bonusowym, uczestnik ma prawo zdecydować, czy chce go otrzymać.
5. Gdy ktoś po raz drugi stanie na polu bonusowym, już bonusu nie otrzymuje, to samo się tyczy pozostałych pól poza polem żółtym.
6. Oznaczenia kolorów do pytań: zielone - łatwe za 3 punkty, pomarańczowe - średnie za 5 punktów i czerwone - trudne za 10 punktów.
7. Gdy się zdarzy, że bot wylosuje to samo pytanie dla danej osoby, losuje się ponownie.
8. Kwestie sporne rozstrzygają organizatorzy olimpiady.
Oznaczenia w planszy:
Niebieskie pole: Dany uczestnik otrzymuje pytanie
Czerwone pole: Dany uczestnik otrzymuje wyzwanie, czyli np. jakąś praktykę
Żółte pole: Zdarzenie losowe
Zielone pole: Bonus
Ostatnie zadanie z turnieju zakończył test.