Jak prawidłowo wykonać praktykę  na zajęciach?


 

Załóżmy, że została zadana poniższa praktyka na zajęciach:

 

Zaklęcie: Engorgio (zaklęcie powiększające)

Chwyt: Alfa

Ruch różdżką: Pojedyncze puknięcie

Siła woli: Skupienie (podmiot, krotność)

Kolor światła: Lodowaty niebieski

Przeciwzaklęcie: Reducio

 

Mamy podane  wszystko. Poniżej umieszczam wskazówki dla wszystkich uczniów, jakie elementy powinny być zawarte poza wyżej wymienionymi w zadaniu:

 

 

1. Zachować wszystkie zasady odnośnie bezpieczeństwa w transmutacji.

 

Jeśli chodzi o przemianę małych przedmiotów (np. zapałki w igłę) lub np. owadów - nie trzeba wstawać z ławki czy jakoś specjalnie się oddalać. Jednak jak już to jest coś większego, albo przemienia się coś żywego, to wtedy trzeba zachować odpowiednią odległość.  Przy rzucaniu zaklęć powinno się zachować odległość ok. 30-40 cm od substratu. 

 

 2. Wszystkie chwyty i manipulacje różdżki należy opisać.

 

 Tutaj głównie mam na myśli to, by nie pisać “chwyciła różdżkę chwytem alfa” albo “wykonała ruch haczykowy” tylko napisać: “chwyciła różdżkę między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką wyprostowaną w łokciu i uniesioną na wysokość substratu(Tu dlatego jest pomarańczowo, ponieważ jako substrat rozumiemy przedmiot lub coś żywego, które poddajemy przemianie, czyli piszemy np. uniesioną na wysokość paprotki, jeśli akurat przemieniamy paprotkę w coś innego)”, “nie dotykając substratu wykonała dynamiczny półobrót nadgarstka” itd. 

 

3. Pamiętaj o skupieniu!

 

Zawsze należy dostatecznie skupić się na wykonywanej czynności i uważać, by się nie przejęzyczyć. Czyli nie wystarczy skupić się na samym zaklęciu albo na samej przemianie. Trzeba pamiętać o obu elementach. Jeśli zwiększamy obiekt, to wtedy skupiamy się na tym, ilukrotnie ma się zwiększyć, jeśli zmieniamy odcień, to na jaki dokładnie itd. Jeśli jest wymagany akcent do podanego zaklęcia, to wtedy również należy go uwzględnić.

 

4. Nie popełniaj błędów rzeczowych!

 

Co przez to mam na myśli? Ten punkt może się wydawać dla większości zabawny, ale zdarzały się i takie błędy. NIE piszcie zdań tego typu: "próbuje sobie przypomnieć poprzedni kurs", "próbuje sobie przypomnieć poprzedni rok transmutacji". Nie mam nic przeciwko, by korzystać sobie z notatek z poprzedniego roku szkolnego, ale pisanie o tym podczas praktyki jest bez sensu. Już lepiej jest napisać np. "próbuje sobie przypomnieć poprzednią lekcję transmutacji" (jak było to na poprzednich zajęciach). Uważajcie jeszcze na takie błędy: Jeśli na poprzednim roku wakacyjnym ukończyłeś/aś np. Kurs Animagii, to jeśli ponownie chodzisz na ten kurs to NIE pisz zdań typu: "jest już animagiem to się popisze przed grupą" a potem  przechodzi proces tak jak pozostali uczniowie. To nic nie wnosi do Twojej praktyki, a przez to możesz uzyskać o wiele niższą ocenę, niż mógłbyś dostać. Oczywiście nie należy też popełniać błędów, które są sprzeczne z kanonem HP.

5. Wskazówki “techniczne”.

 

Jeśli ktoś chce dać naprawdę długą wypowiedź na zajęciach, polecam np. w notatniku wpierw napisać daną praktykę i rozdzielić tekst na mniejsze fragmenty. Unikniemy wtedy sytuacji, że spora część tekstu “zniknie” (w sensie że zamiast całego tekstu pokaże się fragment i trzy kropki na końcu) albo uniknie się frustracji jak zostaniemy rozłączeni z chatem. Należy też unikać rażących błędów w pisowni. Jeśli ktoś jest na zajęciach na telefonie, to polecam pisać po 2-3 zdania i tak stopniowo je wysyłać. Bo jeśli będzie problem z netem, to wtedy mniej pisania będzie, jeśli nas wywali. A jeśli to nie pomoże, to wtedy należy poprosić nauczyciela o możliwość nadrobienia praktyki mailowo.

 

Jeśli zostanie wszystko zawarte, o czym wspomniałam powyżej, to jedynie co Was ogranicza to wasza wyobraźnia. Wszystkie praktyki na zajęciach wykonuje się klimatycznie.


No dobrze, a co jeśli praktyka zostanie zadana jako praca domowa?


Wtedy przesyłamy daną praktykę na mail nauczyciela, który tą praktykę zadał. Należy wtedy zadbać o to, by ta praca wyglądała estetycznie. Oczywiście nikogo nie zmuszam do stosowania się do tych zasad, ale mogą się one przydać osobom, które zaczynają przygodę ze Światem Magii i nie wiedzą, jak taką pracę wykonać. 

1. Pamiętaj o podstawowych informacjach

 

Tutaj mam na myśli to, by nie zapomnieć o tytule maila. Według mnie najwygodniej jest używać gmaila do przesyłania swoich prac. Ale wracając. W tytule maila muszą być zawarte informacje takie jak: Tytuł zadanej pracy domowej, Imię i nazwisko wraz z domem i ewentualnie szkoła, do której się zapisaliście. Przykład możecie znaleźć na obrazku obok.

Jeśli przez dłuższy czas nie ma oceny za Waszą pracę w dzienniku, warto na wszelki wypadek sprawdzić, czy na pewno mail został wysłany (a nie zapisany tylko jako wersja robocza), a jeśli wszystko zostało wysłane prawidłowo, zapytać się nauczyciela w prywatnej wiadomości, czy mail został odczytany. Czasami może się zdarzyć, że mail trafi do SPAMu, a nauczyciel przez to może zwyczajnie nie zauważyć tej pracy.

 

2. Forma wykonywanej pracy

 

 

Tutaj mamy już wiele opcji do wyboru. Możemy bezpośrednio w mailu napisać swoją praktykę, możemy wysłać jako plik PDF, dokument Word czy w innej formie...to już zależy od specyfiki zadanej pracy. Ważne jest, aby dany nauczyciel mógł ten plik wyświetlić i by praca była czytelna.

 

 

3. Co powinna zawierać praca domowa, by dostać wysoką ocenę?

 

Zasady są te same, które panują na zajęciach (przeczytaj porady doczyczące praktyki na zajęciach, które są powyżej). Warto jednak nadmienić, że macie nieco więcej czasu na wykonanie praktyki niż na zajęciach, dlatego też jeśli chodzi o opisy, warto się do nich nieco bardziej przyłożyć. Czyli warto napisać w jakim miejscu wykonujesz daną praktykę, o jakiej porze i inne dodatkowe opisy, które urozmaicą Twoją pracę, która wyróżni się wśród innych nadesłanych prac. Co do podpowiedzi czysto technicznych: warto pracę pisać czcionką Times New Roman, rozmiar 13. Oczywiście, by też tekst "nie zlewał się" warto, by tekst był wyjustowany(czyli wyrównany jednocześnie do lewego i prawego marginesu) a tytuł pracy wyśrodkowany. Można też użyć innych czcionek i rozmiaru, tylko żeby praca była czytelna. Można też do pracy dodać obrazy/gify, które dotyczą danej praktyki, co też ma wpływ na ocenę końcową.