Temat ten jest dość istotny, ponieważ jest on o bezpieczeństwie podczas rzucania zaklęć. Może i nudny temat, bo pewnie nikt nie wczytuje się w przepisy bhp w mugolskim życiu, ale tu - w naszym świecie przepisy te mają duże znaczenie i najlepiej będzie dla wszystkich - gdy się z nimi dobrze zapoznają.
Otóż bezpieczeństwo jest najważniejszą rzeczą podczas przemian, ponieważ kiedy nie będziemy wykonywać tego w odpowiedni sposób, ucierpi na tym nie tylko substrat poddawany transmutacji, lecz także my sami, co często może dać nieodwracalny skutek, o czym napiszę za chwilę.
Inicjacja Transmutacji - składowa wszystkich czynności koniecznych do wykonania przez czarującego podczas transmutowania danego obiektu.
By odpowiednio rzucić zaklęcie, należy pamiętać o:
1) Różdżce
O samej różdżce nie będziemy mówić za wiele, bo to nie jest różdżkarstwo. Różdżka przede wszystkim nie powinna być w żadnym stopniu uszkodzona. Przez uszkodzoną różdżkę możemy uszkodzić nie tylko rzecz czy organizm, który poddajemy przemianom, ale też samemu sobie możemy zaszkodzić. Po lewej stronie możemy zobaczyć jeden ze skutków używania uszkodzonej różdżki.
Przy rzucaniu zaklęć ogólnie powinno się zachować odległość ok. 30-40 cm od substratu.
1a) Chwycie różdżki
W zależności od danej grupy zaklęć, musimy w odpowiedni sposób trzymać naszą różdżkę, by móc wykonać poprawnie przemianę. Wyróżniamy trzy chwyty:
Chwyt alfa - polega na trzymaniu różdżki między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką wyprostowaną w łokciu i uniesioną na wysokość naszego transmutanta.
Chwyt beta - trzymanie różdżki między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką przylegającą do ciała, zgiętą w łokciu i uniesioną na wysokość transmutanta.
Chwyt gamma - chwyt między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką wyprostowaną w łokciu i uniesioną ponad wysokość substratu.
2) Sile naszej woli
Skupienie odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rzuceniu zaklęcia i w trakcie praktykowania transmutacji. Zawsze należy dostatecznie skupić się na wykonywanej czynności i uważać, by się nie przejęzyczyć. Należy także zwrócić uwagę na poprawny akcent. W przeciwnym razie zaklęcie może zadziałać w niepożądany sposób - czyli może to się źle skończyć nie tylko dla przemienianego organizmu czy przedmiotu, ale też dla samego czarodzieja, który tę transmutacje wykonuje. Początkujący powinni wymawiać formułę zaklęcia wyraźnie. Bardziej zaawansowani czarodzieje nie muszą wypowiadać jej na głos.
3) Właściwym rzuceniu zaklęcia
Przy transmutacji istotne jest, by wykonywać zdecydowane ruchy różdżką. Nie poruszaj ani nie kręć różdżką bez potrzeby, w przeciwnym razie próba transmutacji zakończy się niepowodzeniem. Właściwe rzucenie zaklęcia składa się z dwóch czynności (przy utrzymywanym chwycie i koncentracji).
Ruch okrągły nadgarstka - nie dotykając substratu wykonujemy nadgarstkiem ruch obrotowy, uważając aby podczas wykonywania obrotu nie widzieć wewnętrznej części dłoni.
Ruch haczykowy - nie dotykając substratu wykonujemy dynamiczny półobrót nadgarstka.
Ruch kłucia - nie dotykając substratu wykonujemy szybko dźgający ruch w jego kierunku.
Ruch pojedynczego puknięcia - jednokrotnie pukamy końcówką różdżki w substrat.
Ruch wielokrotnego puknięcia - pukamy wielokrotnie końcówką różdżki w substrat.
Wskazanie - tak jak nazwa wskazuje, wskazujemy na rzecz/organizm, który chcemy poddać przemianie.
Ruchy złożone - wykonujemy ciąg następujących po sobie ruchów.
Trudno naprawić niekompletną transmutację, ale musisz podjąć próbę. Pozostawienie przemienionego zwierzęcia w połowie czy też częściowo jest nieodpowiedzialne i niebezpieczne. W przypadku nieudanej transmutacji, trzeba wykonać poniższą praktykę:
Opis zaklęcia: Zaklęcie to, powinno powrócić do swego pierwotnego stanu przedmiot lub stworzenie poddane transmutacji.
Chwyt: Gamma
Manipulacja: Pojedyncze puknięcie
Siła woli: Skupienie
Kolor światła: Biały