Szachy w Świecie Czarodziejów


 

Szachy czarodziejów to bardzo popularna wśród czarodziejów gra, której reguły są takie same jak w zwykłych, mugolskich szachach. Różnicę stanowią figury, które w przypadku zaczarowanej wersji poruszają się samodzielnie. Mogą one także wchodzić w interakcje z graczem, dając mu rady, mniej lub bardziej się go słuchając. Komplety szachów zżywały się również z używającym ich czarodziejem. Inne jest także pojęcia „komplet” u czarodziejów i mugoli. Czarodziejski komplet składa się tylko z figur jednego koloru, natomiast u mugoli – z dwóch, od razu dla dwóch graczy.

 

 

Wielkie szachy czarodziejów były jednym z zadań, które trzeba było pokonać, aby dojść do komnaty, w której został ukryty Kamień Filozoficzny, przygotowała je Minerwa McGonagall. Trójka przyjaciół musiała zastąpić trzy figury czarnych – Harry laufra, Hermiona wieżę, a Ron konia. Weasley prowadził całą rozgrywkę i ostatecznie wygrał potyczkę, ale sam musiał się poświęcić, przez co stracił przytomność od uderzenia królowej białych. Ron został nagrodzony pięćdziesięcioma punktami za tak dobre poprowadzenie gry w szachy.